Potřebuju Facebook pro zvýšení svých příjmů?

 Napadlo vás někdy jak moc má smysl prezentovat se na Facebooku a jestli vám tahle činnost přinese do vašeho podnikání nějakou hodnotu? Ať už zvýšení povědomí, nebo Tržeb? 

 Odpověď bude u velké většiny stejná ANO má. V dnešní době kdy je každý online obyčejná reklama nestačí. Během dne člověk aniž by to vnímal zpracuje nějakým způsobem zhruba 4000 reklamních sdělení. Takže zaujmout vašeho potencionálního zákazníka není úplně jednoduché. 

 Jak tedy na to, aby moje snaha nepřišla vniveč? 

1.Vyberte si správnou sociální síť.

 Zásadní je výběr správné sociální sítě. Facebook není jediná varianta a už vůbec ne jediná správná varianta. Důležité je poznat svého cílového zákazníka. Facebook jako takový je dobrá výchozí varianta, ale zejména v posledních dvou letech začínají významnou roli hrát i ostatní sítě. 

Zatímco mladší generace facebook opouští a dává přednost TikToku. Naopak zákaznici 45+ Mají na Facebooku stále větší zastoupení. 

 Pokud mate produkt se kterým můžete dělat obrazový obsah, muže bít Instagram volbou číslo 1. 

 Pro segment B2B (Business to Business) je vhodná platforma spíše LinkedIn.

Takže v první řadě je důležité vědět kdo je váš zákazník a podle toho si vybrat správnou síť. Lepší variantou je mít profily na více sítích, ale to znamená že obhospodařování a komunikace s potenciálními zákazníky zabere o to více času.

2. Neprodávejte 

Závada které byste se měli držet, je nic neprodávat. Snažte se brát sociální sítě jako prostor pro komunikaci s potenciálním zákazníkem a ne jako platformu na prodej. Budujte komunitu ta vás časem sama odmění tím že se z ní budou stávat zákazníci. Stejným způsobem přemýšlejte o reklamních kampaních. Vyprávějte příběhy, neprodávejte. Za příklad si vemte třeba reklamní kampaně od Hornbachu. Neobjevuje se tam cena,nápis kupte, vlastně ani zboží. 

3. Buďte aktivní

Snažte se přispívat pravidelně a co nejčastěji. Ideálně 1 – 3 krát denně. když už máte sledující ať vás mají na očích. Povzbuďte je k aktivitě nějakou otázkou nebo soutěži. Čím víc zobrazení, tím víc Liků a tím víc budete na očích. O to přece jde. Algoritmy sociálních sítí jsou stavěné tak, aby se lidem zobrazoval obsah který je atraktivní. Takže čím větší aktivita, tím větší dosah. Forma obsahu má také vliv. Facebook například dává přednost Videu a fotografiím před obyčejným textem.

4. Dejte lidem přidanou hodnotu

Dejte vašim “fanouškům” důvod vás sledovat. Nechte je podívat se do vaší “kuchyně”. Muže to být část vašeho Know How, nebo video z výroby. Na vzestupu jsou Podcasty, které jsou vhodné na odbornější sdělení a vyhnete se často nudným videím s mluvícími hlavami. Nebo si založte Blog pokud máte ve svém oboru o čem psát. Inspirujte se u konkurence a snažte se něco naučit od velkých hráčů na trhu. Díky tomu budete u vašich sledujících za odborníky a stanou se z nich “advokáti” vaší značky. To přece chcete, protože neexistuje lepší reklama než doporučení od přátel. 

5. Oddělte osobní život

Nepoužívejte váš osobní profil jako ten pracovní. Např. na facebooku si založte stránku a tam budujte značku.  Vypadá to neprofesionálně a navíc k tomu vůbec není určena. Nechcete “obtěžovat” svoje přátele pracovními záležitostmi. Sem tam to není naškodu, aby věděli co děláte, ale pro komunikaci se zákazníky to není dobrý kanál. Navíc tam nemůžete dělat placené reklamní kampaně.

To je taky tou nejčastější chybou co je na Facebooku vidět. Hlavně malé obchody a restaurace si založit osobní profily na kterých prezentují svojí činnost aniž by věděli že efektivněji se to dá dělat na Stránkách které jsem k tomu určeny.

Follow by Email
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn